AGENDA

Laden Evenementen

« Alle Evenementen

Workshop Stimuleren van 2de orde leren in de klantorganisatie

2 mei @ 15:30 - 20:00

Gratis

Het eerste doel van adviseren is volgens Peter Block het helpen oplossen van een probleem; het tweede doel is klanten leren hoe zij het probleem de volgende keer zelf kunnen oplossen. Beoog je als adviseur om ook dat tweede doel te realiseren? Dan is deze kennisworkshop interessant voor je, omdat we op zoek gaan naar handelingsrepertoire hiervoor. We organiseren deze workshop voor de 2de keer.

Waar de workshop over gaat
Versterken van het zelfoplossend vermogen van klanten gaat niet vanzelf. Wat doe je als adviseur om leerprocessen te stimuleren die dat mogelijk maken? Tijdens de kennisworkshop bezien we aan de hand van de concrete cases van de deelnemers hoe adviseurs 2e orde leerprocessen in de klantorganisatie proberen te bevorderen. Aan het eind van de workshop vergelijken we onze bevindingen met uitkomsten van promotieonderzoek dat Fer van den Boomen uitvoert naar de principes die adviseurs hierin hanteren.

Wat levert de workshop je op?
Dankzij kennis van de deelnemers en hun inzicht in verschillende contexten krijg je een gedetailleerder beeld hoe interventies in verschillende situaties uitpakken. Je krijgt inzicht in: wat wérkt, wanneer wel en wanneer niet? De workshop verrijkt je beeldvorming over hoe een vergelijkbaar vraagstuk in andere situaties speelt en reikt concrete ideeën aan voor toepasbare interventies. De kennisworkshop stelt je in staat je een oordeel te vormen in hoeverre deze interventies ook in jouw situatie kunnen helpen.

Kortom: je krijgt inzicht in de handelingsstrategieën van anderen en de toepasbaarheid ervan in je eigen situatie.

Datum en plaats
Maandag 2 mei van 15.30 – 20.00 uur
De workshop is bij voorkeur live op een locatie in het midden van het land maar kan in geval van coronamaatregelen ook online worden uitgevoerd.
(Online uitvoering is van 15.00 – 18.00 uur).

Programma
15:30 uur – Ontvangst en registratie
16:00 uur – Aanvang workshop
18.30 uur – Lichte maaltijd (dieetwensen graag van te voren doorgeven)
19:00 uur – Handelingsprincipes voor 2de orde leren door klantorganisatie
20:00 uur – Sluiting.

Wat we vooraf vragen
Het doel van kennisworkshops is om de ervaringskennis van de deelnemers te expliciteren, valideren en generaliseren. Er wordt gewerkt op basis van eigen praktijkervaring. Daarom vragen we je ongeveer twee weken voorafgaand aan de workshop om een korte beschrijving van een eigen (geanonimiseerde) casus te maken. Het gaat om een beschrijving ter grootte van maximaal een A4’tjevolgens een op de workshop toegesneden format.

PE-punten
Drie blauwe PE-punten.

Kosten
Deze serie wordt kosteloos aangeboden aan Ooa-leden.

Aanmelden
Aanmelden graag uiterlijk 15 april a.s. via onderstaande button.

Annuleren
Wanneer je bent ingeschreven voor een bijeenkomst rekenen wij op je komst en maken we daar kosten voor. Ben je onverhoopt niet in de gelegenheid om te komen (wat natuurlijk altijd een keer kan gebeuren) dan kun je tot 2 werkdagen voorafgaand aan de betreffende bijeenkomst kosteloos afmelden. Dat kan door een email te sturen naar info@ooa.nl. Bij niet tijdig annuleren of no-show zijn we genoodzaakt een factuur van €45,- (exclusief 21%BTW) te sturen.

Nog meer weten?
Voor vragen over de locatie, dieetwensen, abonnementen, certificering of betalingen kun je contact opnemen met het Ooa-secretariaat, telefoon:0651481247 of info@ooa.nl
Heb je vragen over de inhoud? Neem dan contact op met Elsbeth Reitsma   van het Platform Advieskwaliteit – Telefoon: 06-10921514.

Gegevens

Datum:
2 mei
Tijd:
15:30 - 20:00
Kosten:
Gratis
Evenement Categorie:

Kennisworkshop

Stimuleren van 2de orde leren in de klantorganisatie

0 Gaat
RSVP Hier