ALV

Wanneer
06-10-2020 15:30 uur tot 17:30 uur
Waar
Omgezet naar een online event
Wat
Vergadering

Helaas gooit corona – opnieuw – roet in het eten. Nu er slechts 30 mensen in een zaal mogen, kiest het bestuur voor een andere opzet. We gaan helemaal online! Je hoeft dus niet de deur uit om toch betrokken te zijn bij – en mee te praten over – het beleid van jouw vereniging en de toekomstplannen die het bestuur tijdens deze sessies zal ontvouwen. We zijn nog druk bezig met het omzetten van het Moment van de Orde naar een interessante en interactieve online-variant, aansluitend aan de ALV. Met natuurlijk wel de prijsuitreiking aan de winnaar van het Boek van het Jaar én de mogelijkheid om mee te praten over de toekomstige koers van de Ooa. Je hoort daar zo snel mogelijk meer over.

Belangrijke informatie over de Algemene Ledenvergadering

Onze voorjaars-ALV hadden we al uitgesteld naar 6 oktober. Om die reden staan nu ook nog het financieel verslag over 2019 en de begroting 2020 op de agenda. Een beetje vreemd wellicht, maar we ontkomen er niet aan ook deze stukken nog formeel aan de leden voor te leggen.

We gaan nu dus volledig online!

Een online ALV verloopt net even wat anders dan een fysieke variant. Dankzij de corona-spoedwet – die zojuist weer met twee maanden is verlengd -  is het mogelijk om de ALV online te houden. Er zijn wel een paar spelregels.  Zo moeten de leden in de gelegenheid zijn om vooraf hun vragen in te dienen en de vragen én de antwoorden moeten vervolgens ter kennis gebracht worden aan alle leden, dus niet alleen aan de aanwezigen bij de ALV. In de wet staat dat deze vragen tot 72 uur van te voren ingediend kunnen worden. Dat vinden wij – in de huidige omstandigheden – wel erg kort dag, dus je hebt daarom de tijd tot maandag 5 oktober 10.00 uur. Dat geeft het bestuur en het bureau de gelegenheid zich goed voor te bereiden. Tijdens de online sessie zal het bestuur dan ingaan op jullie vragen.

Vanaf 2 oktober staan alle stukken voor de ALV op het besloten gedeelte van de website. Je kunt hier inloggen met de jouw bekende inloggegevens. Aan diegene die zich voor de ALV aanmelden, sturen we de stukken ook per mail toe. Naast de verschillende formaliteiten en de verantwoording door het bestuur over het gevoerde beleid, zullen twee nieuwe (beoogd) bestuursleden zich aan je voorstellen én zal het bestuur de eerste resultaten van de ‘innovatiereis’ met jullie delen. Tijdens het ‘Moment van de Orde’ gaat het bestuur daar dan dieper met jullie op in.  

Deelname aan de ALV is alleen mogelijk na aanmelding. Aanmelden kan via de website. Je ontvangt daarna de stukken én de Zoomlink waarmee je toegang krijgt tot de ALV. Op dinsdag 6 oktober starten we in ieder geval met een ‘digitale inloop’ vanaf 15.30 uur waarna om 16.00 uur de voorzitter de ALV zal openen. 

Voeg dit evenement toe aan jouw agenda
event.ics google calendar

Deelnemerslijst (o.a.)

42 deelnemers