Maak kennis met Peter van Haagen

Peter van Haagen

Branche

Detailhandel, Financiële dienstverlening, Onderwijs, Overheid en openbaar bestuur, Zakelijke dienstverlening

Regio

Regio West Nederland

Bureau

Improve InterIManagement

  • Extern adviseur

  • Internationale ervaring

Werkzaam als

Zelfstandig ondernemer zonder personeel

Expertise

Governance en managementstructuren, Leiderschap, Mediation, Procesoptimalisatie, Veranderkunde, Strategie

Talen

Duits, Engels

Over Peter

Ik zet mij met passie in om bedrijven zichzelf te laten verbeteren. Ik adviseer en ondersteun. Waar nodig en gewenst steek ik zelf de handen uit de mouwen en trek ik als interimmanager vastgelopen organisaties vlot. In die rol voeg ik daadwerkelijk waarde toe aan ondernemingen. Mijn kracht zit in de snelle analyse van de situatie en het aandragen van verschillende oplossingen. Maar vooral ook in het snel tot actie komen. Een no-nonsensmentaliteit en een gezonde dosis humor zijn typerend voor mij. Met als lijfspreuk ‘het is pas goed als het niet beter kan’ ben ik pas tevreden als ik voor een bedrijf en de ondernemer aantoonbaar van waarde is geweest. Ik heb mijn sporen verdiend in de financiële dienstverlening. In diverse directiefuncties heb ik organisaties, processen en (financiële) performance verbeterd. Mijn bedrijfseconomische en financiële achtergrond en kennis van Lean Six Sigma maken mij tot een allrounder die op veel terreinen kan worden ingezet. “Ik heb een aantal jaren mijn eigen bedrijf gerund. Ik weet dus uit eigen ervaring en uit de contacten met andere ondernemers precies wat een ondernemer bezighoudt. De mooie kanten en de successen, maar ook de knelpunten, de uitdagingen en de valkuilen. Die ervaring zet ik iedere dag in, om onze relaties te helpen hun prestaties te verbeteren.”