Kunt u deze nieuwsbrief niet goed lezen? [webversielink].

Ooa - orde op zaken
 

 Workshopreeks 'Building A Successful Consulting
      Business Using The Internet' (10 modules)

Maximaal aantal personen : 10 personen

* Let op: De prijs van deze workshopreeks wijkt af van de normale prijsstelling voor eenmalige workshops. U krijgt de beschikking over een 'online toolkit' plus internet marketing software en u wordt tussen de maandelijkse bijeenkomsten door begeleid door uw workshopleider en persoonlijke e-mentor.

Het onderwerp
Haalt u te weinig klanten binnen via het Internet?

Deze workshopreeks in 10 modules leert de zelfstandig werkende organisatieadviseur en/of het kleine organisatieadviesbureau het internet in te zetten voor de eigen acquisitie en marketing. Internet marketing is ook in het adviesvak niet meer weg te denken. Als zzp’er en kennisprofessional is het belangrijk om op een goede manier en met het juiste profiel in Google gevonden te worden. Opdrachtgevers 'checken' organisatieadviseurs en organisatieadviesbureaus voordat ze met hen in zee gaan.

In deze workshopreeks gaan we verder dan de 'best practices' van LinkedIn, Twitter, of het bijhouden van een blog of website en welke software je daar het beste voor kunt gebruiken. In 10 modules worden de stappen doorlopen die nodig zijn om een succesvolle adviespraktijk op te bouwen met gebruikmaking van het internet. Daarbij worden theorie en praktijk verbonden. In blokken van 3 uur wordt eerst de theorie behandeld en daarna wordt de theorie direct geoefend en in praktijk gebracht. Deelnemers leren zo 'hands-on' internet marketing vaardigheden.

Het uitgangspunt voor de deelnemers is ondernemerschap. Als deelnemer werkt de ondernemende adviseur gedurende de 10 workshops aan zijn eigen online adviespraktijk en hoe deze het beste kan worden vermarkt. Een digitale profilering vraagt veel meer dan alleen het online zetten van een statische website of het aanmaken van een profiel op een sociale netwerksite. Uw klanten verwachten bijvoorbeeld ook vormen van interactie via het internet. 'Online' en 'offline' lopen vandaag de dag in elkaar over. Ook voor de organisatieadviseur  zijn een professionele online aanwezigheid en presentatie erg belangrijk geworden.

Resultaat
Aan het einde van de 10 workshops hebben de deelnemers bij toepassing van alle concepten een eigen internetbedrijf opgezet waarmee ze hun dienstverlening kunnen vermarkten. De opgedane kennis en vaardigheden kunnen deelnemers ook toepassen bij eigen klanten.

Het programma
In de 10 workshops komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde (zie ook de uitgebreide Engelstalige outline):

  • Het doen van online marktonderzoek – het ontdekken van de vragen in de markt, het analyseren van het online aanbod en de concurrentie van andere dienstverleners.
  • Het ontwikkelen van originele website content – het raadplegen van online bronnen, het analyseren van de content van de concurrentie, het effectief schrijven en genereren van content op het internet.
  • Het creëren van zoekmachinevriendelijke contentpagina’s – het analyseren van webpage content, het opnemen van zoekwoorden (keywords), het organiseren van de content naar niveau’s (tiers).
  • Het online promoten van de website en eigen adviespraktijk – het organiseren van bezoekers via de zoekmachines, bloggen, sociale media, adverteren, nieuwsbrieven, etc.

De 10 workshops steunen op…

  • Een solide en getest proces in 10 stappen.
  • Pedagogisch verantwoorde documentatie (in tekst en video).
  • Een uitgebreide 'toolkit' van op elkaar afgestemde internet tools (geen technische kennis nodig).
  • Een gekwalificeerde mentor/instructeur.
  • Goed opgebouwde syllabus en ander werkmateriaal.
  • Periodieke feedback en evaluatie van de eigen voortgang

Doelgroep
De doelgroep is de zzp’er en het kleine organisatieadviesbureau (small business) die meer potentiële klanten via het internet willen bereiken. Ook adviseurs van grotere bureaus kunnen deelnemen.

Affiniteit met het internet is gewenst en de deelnemer moet het leuk en interessant vinden om online actief te zijn en zelfstandig aan zijn/haar eigen internetproject te werken, ook buiten de cursusavonden om. Om het maximale rendement uit de lesstof en de oefeningen te halen is actieve deelname nodig en het advies is wekelijks één of twee dagdelen te reserveren om aan de eigen business te werken.

Voorwaarde voor deelname
Voorwaarde voor deelname is vaardigheid in het kunnen lezen (en schrijven) in het Engels. Zowel het trainingsmateriaal, als de SiteSell software tools zijn in het Engels opgesteld. Ze zijn zeer omvangrijk en worden continu bijgewerkt, waarbij verouderde informatie wordt verwijderd en nieuwe ontwikkelingen worden toegevoegd. Hierdoor is het onderhouden van de documentatie in verschillende talen, waaronder het Nederlands, niet praktisch. Zie ook de veelgestelde vragen (FAQ).

Deelnemers kunnen de opgedane kennis toepassen op Nederlandstalige website(s). Er zijn adviseurs en andere professionals die de tools en kennis gebruiken om niet-Engelse websites te maken en/of te optimaliseren. Maar deelnemers moeten zich realiseren dat de workshopreeks en het proces is ingericht en geoptimaliseerd voor de Engelstalige markten. De workshops zelf worden in het Nederlands gegeven.

Praktische informatie

Waar?
Locatie in Leusden.

Wat zijn de kosten?
Ooa-leden:  € 1.395,00
Niet-leden:  € 1.495,00 

Deze prijs is inclusief 10 workshops, 12 maanden e-coaching (alle online begeleiding buiten de workshops om), alle workshop materialen (digitaal) en internet software (excl. 19% BTW). Tijdens de workshops, cursusavonden wordt er gebruik gemaakt van een locatie met laptops. U hoeft dus geen eigen laptop mee te nemen.

U schrijft in en betaalt voor de gehele reeks van 10 workshops.

Het is ook mogelijk te starten met alleen de eerste 5 workshops, die zijn gebundeld in de workshopreeks 'Keyword research and Consultant 2.0'.

De kosten zijn dan:

Ooa-leden:  € 895,00
Niet-leden:  € 995,00 

Deze prijs is inclusief 5 workshops, 6 maanden e-coaching (alle online begeleiding buiten de workshops om), alle workshop materialen (digitaal) en internet software (excl. 19% BTW). Tijdens de workshops, cursusavonden wordt er gebruik gemaakt van een locatie met laptops. U hoeft dus geen eigen laptop mee te nemen.

U schrijft in en betaalt voor de gehele reeks van 5 workshops.

 
 

 

This is, after all, more than, just a course in speed-reading.
It's more like an MBA in small e-business.


Testimonials
Met deze workshopreeks is op verschillende universiteiten wereldwijd ervaring opgedaan. De Ooa heeft de reeks in het seizoen 2008/2009 voor het eerst aangeboden. In september 2010 start de derde leergang. Lees hier enkele ervaringen van deelnemers.


Data 10 workshops:
maandag 27 september 2010
maandag 11 oktober 2010
dinsdag 2 november 2010
dinsdag 16 november 2010
maandag 13 december 2010

maandag 10 januari 2011
maandag 7 februari 2011
dinsdag 8 maart 2011
dinsdag 12 april 2011
dinsdag 24 mei 2011

Het is ook mogelijk te starten met alleen de eerste 5 workshops, die zijn gebundeld in de workshopreeks 'Keyword research and Consultant 2.0'.


Uw workshopleider
Herbert Verweij
(1970)
econoom en gecertificeerd management consultant, verzorgt voor de Ooa in samenwerking met SiteSell Education de workshopreeks, toegepast op de dagelijkse praktijk van organisatieadviseurs. Herbert heeft inmiddels vele jaren ervaring op het gebied van internet marketing en werkt voor deze Ooa workshopreeks samen met internet professionals en collega-opleiders aan buitenlandse universiteiten. Lees ook de persoonlijke toelichting van Herbert Verweij bij de 10 modules.

Tussen de maandelijkse workshops door is Herbert Verweij als e-mentor/e-coach voor de deelnemers beschikbaar.


Hoe meld ik mij aan?
Uiterlijke aanmelddatum: 
17 september 2010.

Per email: secretariaat@ooa.nl 
(vermeld uw NAW-gegevens, lid of niet)

Er kunnen maximaal 10 deelnemers meedoen. Aanmelding op volgorde van binnenkomst.

Kort na 17 september ontvangt u van ons een bevestiging, de routebeschrijving en factuur.

Informatie: Ooa secretariaat

 
 

Orde van organisatiekundigen
en -adviseurs

Bezoekadres
Ambachtsstraat 15,
3861 RH Nijkerk

T: (033) 247 34 42
F: (033) 246 04 70
E: secretariaat@ooa.nl

 

 
   
 
   
 

©2009 Ooa.

[uitschrijflink]