Leden login
  1. Wachtwoord vergeten?

Ooa-agenda

Leergang Interim Manager 2.0

Start:
14-09-2011 18:30
Eind:
14-09-2011 21:00
Locatie:
Seats2Meet Utrecht
Type:
Activiteit van derden

Waarom deze leergang?
De leergang Interim Manager 2.0 mag je inmiddels gerust een klassieker noemen. De eerste drie edities waren een groot succes. Het programma krijgt hoge waarderingscijfers.De deelnemers, grotendeels leden van de nvim en de Ooa, zijn enthousiast. Dat blijkt ook uit deze impressies van enkele cursisten.

De vierde editie gaat op 14 september 2011 van start. Er is nu al grote belangstelling voor. Als je van de partij wilt zijn, moet je dus niet te lang aarzelen.

De leergang is een logische voorzetting van het gelijknamige, zeer succesvolle seminar dat de nvim op 29 januari 2010 in Maarssen organiseerde. Dit inspirerende overzicht van sociale media leidde tot de roep om een praktisch gericht vervolg.

Zelfstandige professionals hebben het niet gemakkelijk. De kosten staan overal onder druk, waardoor er per saldo minder opdrachten beschikbaar zijn. Opdrachtverwerving via nieuwe media verdringt in hoog tempo traditionele kanalen zoals bemiddelingsbureaus. Velen hebben het gevoel achter te blijven. Maar waar beginnen?

Hoe kun je als zelfstandig professional je doelen bereiken met sociale media? De leergang Interim Manager 2.0 biedt een unieke mogelijkheid om dat te ontdekken.

Leden van de nvim en van de Ooa hebben ook deze keer de mogelijkheidom met een aantrekkelijke korting in te schrijven.

Wat maakt deze leergang uniek?

  • Focus en vertrouwen. Interim Manager 2.0 is ontwikkeld in nauwe samenwerking met de nvim
  • Persoonlijk en praktisch. Ruimte voor het inbrengen en bespreken van cases. Voorafgaand aan het lesgedeelte inloop met de mogelijkheid tot het stellen van vragen.
  • Extra aandacht voor opdrachtverwerving. Veel meer toegespitst op de situatie van zelfstandige professionals dan vergelijkbare leergangen.
  • Besloten online discussiegroep.Een levendige virtuele ontmoetingsplaats voor cursisten, oud-cursisten en docenten.
  • Inspirerende locatie. Seats2meet Utrecht is naast een prachtig vergadercentrum ook een inspirerende ontmoetingsplaats voor zelfstandige professionals. Ook de nvim neemt deel aan deze community.
  • En de docenten natuurlijk...

Docententeam
Docenten Bas Westland en Paulus Veltman combineren vele jaren ervaring als docent en trainer met unieke kennis van het werken met nieuwe media. Bas en Paulus zijn mensen van de praktiijk: ze zijn beiden werkzaam in dit specialisme. Hun enthousiasme werkt aanstekelijk.

Bas Westland heeft een “dubbele loopbaan” achter de rug. Na eerst 10 jaar bij diverse internationale bedrijven in HR managementfuncties te hebben gewerkt, is hij sinds 1999 actief in de commerciële werving & selectie, waarvan de laatste 10 jaar als ondernemer met e-people. Al sinds 2004 zet hij social media in bij het klanten- en kandidatencontact. Daardoor geeft hij nu al drie jaar training in het gebruik van social media voor recruitment-, verkoop- en sollicitatiedoeleinden. Dat doet hij o.a. voor Rise, ZZP Adviescafé en KennisClinics. Bas schrijft onder meer voor EmploIT, waarvan hij ook hoofdredacteur is, Recruitment Matters en het Expertlog van Sprout.Verder is hij regelmatig spreker op seminars en congressen over social media, recruitment en ondernemerschap. Bas is onder meer lid van de Professional Speakers Association Hollanden Recruiters United.

Paulus Veltman heeft na een succesvolle loopbaan als manager van innovatieve projecten zijn hart gevolgd en is nu een veelgevraagd spreker, commentator en docent over nieuwe media. Daarnaast voert hij voor bedrijven, waaronder ABN AMRO en Imtech, projecten op dit gebied uit. Paulus is lid van de Professional Speakers Association Holland,de Speakers Academy en het Service Design Netwerk Nederland. Hij schrijft onder meer voor Marketingfacts en heeft de populaire gratis startershandleiding Aan de slag met Twitter gepubliceerd.Meer informatie en voorbeelden van mediaoptredens vind je op paulusveltman.nl.

Resultaat van de leergang

  • Je hebt kennis van de belangrijkste tools op het gebied van online media
  • Je kunt sociale media gebruiken om je netwerk uit te breiden
  • Je kunt sociale media gebruiken om je persoonlijke merk te versterken
  • Je kunt sociale media succesvol inzetten voor opdrachtverwerving
  • Je hebt een persoonlijke nieuwe media-strategie opgesteld en bent in staat om die uit te voeren

 

Programma

woensdag 14 september - Sessie 1 - Slimmer werken

  • Kennismaking. Toelichting programma. Inventarisatie persoonlijke leerdoelen
  • Slimmer werken:
  • Hoe wordt ik mijn email de baas?
  • Werken op afstand
  • Computeronafhankelijk werken (Google Docs, MindMeister, bestanden delen, etc.)
  • Veiligheidaspecten
  • RSS feeds gebruiken

woensdag 5 oktober - Sessie 2 - Opdrachten krijgen met LinkedIn

  • Hoe word je beter vindbaar voor opdrachtgevers met je LinkedIn-profiel, je online visitekaartje?
  • Hoe vind ik de opdrachtgevers die open staan voor mijn diensten, gebruikmakend van LinkedIn en Google?
  • Hoe benader ik mijn potentiële opdrachtgevers zodanig,dat ze positief reageren op mijn boodschap?

woensdag 12 oktober - Sessie 3 - Je bent wat je publiceert

  • Wat wordt er over je gezegd? (Google Alerts, TraceBuzz, etc.)
  • Zoeken voor gevorderden
  • Zakelijk bloggen:
  • Weblogs vs traditionele websites
  • Gratis tools en hulpmiddelen (Blogger, WordPress,etc.)
  • Zelf een blog maken (praktische oefening)
  • Je content promoten
  • Krijg fans!
  • Sociaal krediet opbouwen
  • Een community activeren
  • Fans maken van je klanten
  • Beeld en geluid publiceren

woensdag 2 november - Sessie 4 - Opdrachten krijgen met Twitter

  • Wat is Twitter en hoe werkt het? (praktische oefening)
  • Twitter zakelijk gebruiken
  • Expert tips en hulpmiddelen

woensdag 30 november - Sessie 5 - Maak een plan!

  • Extra: sessie over het gebruik van Facebook, voorafgaand aan het gewone lesprogramma
  • Je persoonlijke sociale media-strategie in de groep bespreken
  • Omgaan met bezwaren:
  • "Ik heb geen tijd"
  • "Ik kan niets delen over mijn huidige opdracht"
  • "Mijn opdrachtgevers gebruiken dit niet"
  • Je netwerk onderhouden en versterken
  • Evaluatie persoonlijke leerdoelen

N.B.: De ervaring leert dat het uitgangsniveau van de deelnemers nogal kan verschillen. Dat geldt ook voor het gewenste detailniveau, waarin men zich wil verdiepen. Daarom biedt de leergang de volgende extra’s:

  • Huiswerkopdrachten om het uitgangsniveau zo veel mogelijk gelijk te trekken
  • Vervolgavonden om samen met voorgaande deelnemers nog een verdiepingsslag te kunnen maken voor wie dat willen
  • Individuele begeleidingstrajecten op maat - na de leergang door de docenten, waarvan inmiddels een aantal voorgaande deelnemers gebruik maakt

Praktische informatie

Cursusdata:
(woensdag)14 september, 5 oktober, 12 oktober, 2 november en 30 november 2011

Cursustijd:
18:30 - 21:00 uur (vanaf 18:00 inloop met warm/koud buffet)

Locatie:
Seats2Meet Utrecht

Max. aantal deelnemers:
12 personen

Prijs:
975 euro, exclusief BTW (uitsluitend voor leden nvim en Ooa); Niet-leden betalen een meerprijs van 200 euro.

Aanmelden:
via deze link. Je moet je eerst registreren op Mindz.com.

Vragen?:
Mail eventuele vragen naar Paulus Veltman.

Algemene voorwaarden

  • Minimum aantal deelnemers: 8
  • Cursusgeld dient vooruit te worden betaald. Na aanmelding krijgt u een factuur van de nvim.
  • Kostenloos annuleren is mogelijk tot twee weken voor de eerste cursusdag.Bij annuleren binnen twee weken voor aanvang is 100 euro exclusief BTW verschuldigd, binnen een week de helft van het cursusgeld.
  • Deelnemers dienen op de cursusavonden zelf een laptop mee te nemen die contact kan maken met draadloos internet (aanwezig op de locatie).

_________________________________________________

Secretariaat Nederlandse Vereniging voor Interim Managers
Postbus 1058
3860 BB NIJKERK

Tel: 033 - 247 34 09
Fax: 033 - 246 04 70
E-mail: secretariaat@nvim.net
www.nvim.net
Kvk Utrecht: 40481898

Terug naar het agenda overzicht

Lid worden?

Er zijn minstens vijf goede redenen om lid te zijn van de Ooa:

  1. Kwaliteitskeurmerk door vakvereniging;
  2. Een omvangrijk netwerk;
  3. Blijvend leren;
  4. Een bron van informatie;
  5. Ooa-lidmaatschap biedt u direct voordeel.

Lees meer >> of ga naar het aanmeldformulier.

Aanmelden nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen binnen de Ooa, schrijft u zich hier dan in!

Nieuwsbrieven >>

Professionaliseringsabonnement

Met een professionaliseringsabonnement van € 195,00 per jaar kunt u onbeperkt deelnemen aan alle onderdelen uit de professionaliseringsagenda. Dit wordt u aangeboden naast ons vaste programma, zoals bijvoorbeeld de Ernst Hijmanslezing, de nieuwjaarsbijeenkomst of de CMC-bijeenkomsten, waarvoor geen aparte bijdrage wordt gevraagd.

Lees meer >>